Location: Home > ZwareLading > SuperServant 4 > Geschiedenis

Geschiedenis

<spanstyle="color: #ff0000; font-family: Tahoma;">De geschiedenis van de "Super Servant 4" ,een geschiedenis die beslist niet compleet is, alleen met uw hulp kan de geschiedenis volledig op de site komen.

Heeft u aanvullende gegevens ? Mail ze even dan wordt de geschiedenis weer verder aangevuld.

December 1982 wordt op de werf van Oshima Shipbuilding Co. Ltd., Oshima-Cho Nagasaki – Japan de kiel van de "Super Servant 4" gelegd.

20 april 1982 wordt de "Super Servant 4" te water gelaten.

De "Super Servant 4" werd op 26 juni 1982 gedoopt en overgedragen door de werf Oshima Shipbuilding Co. Ltd., Oshima-Cho, Nagasaki – Japan aan Wijsmuller Nederland B.V. IJmuiden.

Het beheer van de "Super Servant 4" komt in handen van Wijsmuller B.V. IJmuiden.

De maiden voyage van de "Super Servant 4" was met 4 grote z.g. Legnodes van 1650 ton, per stuk, die vervoerd worden naar de haven van Negg – Schotland – Engeland, bestemd voor een platform wat daar in aanbouw is voor het Hutton-veld van Conoco.

Na aflevering van haar lading in Schotland vertrok de "Super Servant 4" naar IJmuiden, waar de "Super Servant 4" op 3 september 1982 arriveerde en meteen doorging naar Amsterdam om gedokt te worden voor garantie werkzaamheden.

Na gedokt te hebben in Amsterdam vertrok de "Super Servant 4" op 7 oktober 1982 naar Rotterdam waar de "Super Servant 4" werd beladen met baggermateriaal van Ballast Nedam met bestemming Bahrein.

13 Oktober 1982 vertrok de "Super Servant 4" vanuit Rotterdam.

7 november 1982 werd door de "Super Servant 4" het materiaal van Ballast Nedam afgeleverd in Bahrein.

14 november 1982 wordt de "Super Servant 4" in Jebel Ali – Saudi Arabië beladen met het baggereiland "All Wassl Bay".

Vanuit Jebel Ali moet de "All Wassl Bay naar Singapore worden vervoerd.
Dit baggereiland, wat zich door 4 grote poten 'wandelend' kan voortbewegen heeft gedurende 3 jaar een toegangsgeul gegraven naar Jebel Ali – Saudi Arabië.

16 december 1982 wordt het baggereiland "All Wassl Bay" door de "Super Servant 4" afgeleverd in Singapore. Na aflevering van haar lading wordt de "Super Servant 4" 'tijdelijk' opgelegd ter hoogte van Maleisië.

1983

De "Super Servant 4" maakt tussen januari 1983 en juni 1983 een reis met baggermateriaal vanuit Blang Lancang – Noord Sumatra – Indonesië naar Moji – Japan.

In Moji – Japan wordt een zuiger gelost en na een dag vertrekt de "Super Servant 4" naar Yokohama – Japan.

Vanuit  Yokohama maakt de "Super Servant 4" een reis met het Jack-up booreiland "Marawah" naar Abu Dhabi – Verenigde Arabische Emiraten.

26 mei wordt in Dubai – Verenigde Arabische Emiraten een deel van de bemanning van de "Super Servant 4" afgelost.

Juli 1983 wordt de "Super Servant 3" beladen bij de Daewoo scheepswerf te Okpo - Zuid-Korea met 7 modules voor de petrochemische industrie te Jubail - Saoedi Arabië

Dit is de eerste trip van een serie van 5 reizen waarbij in totaal 28 modules moeten worden vervoerd.

21 augustus 1983 is de "Super Servant 4" in of bij de haven van Jubail - Saoedi Arabië

Van de "Super Servant 4" wordt op 21 september 1983 in de haven van Okpo – Zuid Korea een deel van de bemanning afgelost

In Okpo – Zuid Korea wordt de "Super Servant 4" beladen met modules met bestemming Jubail - Saoedi Arabië

Na aflevering van de modules vertrekt de "Super Servant 4" op 18 oktober 1983 vanuit Jubail – Saudi Arabië naar Muscat – Oman

De "Super Servant 4" vervoerde het booreiland "Shahid Modoarres" van ... naar Singapore, het werkplatform de "ARB 2" naar Saudi Arabië En het booreiland "Hukuryu" weer naar Singapore.

De "Super Servant 4" vervoert net als de "Super Servant 3" 2 containerkranen van Genua naar Djibouti.

Tegen het eind van het 1983 vervoert de "Super Servant 4" 2 havenkranen van Finland naar Saudi Arabië.

17 november 1983 werd in Suez – Egypte een deel van de bemanning afgelost.

December 1983 zou de "Super Servant 4" zonder lading door het Suez Kanaal gaan en waren er net aflossers aan boord gekomen toen werd besloten dat een deel van de aflossers weer naar huis konden gaan en de "Super Servant 4" werd ergens, buiten, de Suez Outer anchorage, met nog 9 man aan boord opgelegd.

De "Super Servant 4" heeft daar een week of 6 gelegen.

Tegen het eind van het 1983 vervoert de "Super Servant 4" 2 havenkranen van Finland naar Saudi Arabië.

1984

1984 wordt de "Super Servant 4" ingebracht bij Wijsmuller Super Servant IV B.V. IJmuiden, in beheer bij Wijsmuller B.V. IJmuiden,

18 januari 1994 werden er weer een aantal bemanningsleden afgelost en kwam er weer een volledige bemanning aan boord van de "Super Servant 4" in de haven van Suez – Egypte.

De "Super Servant 4" wordt te Suez – Egypte beladen met het booreiland "ILe d'Amsterdam" en deze wordt afgeleverd in Singapore.

De "Super Servant 4" wordt te Singapore beladen met het booreiland "Rowan California" met bestemming Rotterdam.

Op 17 augustus 1984 arriveert de "Super Servant 4" in de haven van Rotterdam met het booreiland "Rowan California" aan boord.

Na het lossen wordt de "Rowan California" door de Engelse slepers "Lady Moria" en "Lady Debby" naar haar bestemming Great Yarmouth – Engeland gesleept.

En vertrekt de "Super Servant 4" vanuit de haven van Rotterdam naar IJmuiden waar ze op 19 augustus 1984 arriveerde.

Op 6 september 1984 is de "Super Servant 4" onderweg naar de haven van Genua –  Italië.

Vanuit de haven van Genua – Italië is de "Super Servant 4" op 27 september 1984 onderweg naar Djibouti.

12 november 1984 is de "Super Servant 4" vanuit Djibouti onderweg naar La Spezia – Italië.

Ook in 1984 maakt de  "Super Servant 4" een reis vanuit Colombo waar de "Super Servant 4" is beladen met baggermateriaal, in opdracht van Wakachiku, voor aflevering te Singapore. Helaas geen datum bekend.

1985

8 januari 1985 vertrekt de "Super Servant 4" vanuit Singapore naar Korea.

Januari 1985 wordt de "Super Servant 4" in de haven van Pusan - Korea, beladen met een booreiland met bestemming Orange – Verenigde Staten.

Tijdens de reis werd slecht weer ondervonden bij het ronden van Kaapstad waardoor de bevestiging van het booreiland op de "Super Servant 4" schade opliep. Voor het opnieuw, en beter, vastzetten van het booreiland werd de haven van Walvisbaai – Namibië aangedaan.

17 april 1985 werd het booreiland afgeleverd in de haven van Orange – Verenigde Staten en werd een deel van de bemanning afgelost.

Op 14 juli 1985 wordt in de haven van Orange – Verenigde Staten, wederom, een deel van de bemanning van de "Super Servant 4" afgelost.

De "Super Servant 4" wordt te Amtamira - Mexico, beladen met baggermateriaal met bestemming Chiba - Japan. Deze reis wordt gemaakt via het Panamakanaal.

Na het lossen in Japan vertrok de "Super Servant 4" naar Singapore waar een productieplatform geladen moest worden de "Taurus". (bestemming helaas niet bekend).

Periode 1 13/09/85 tot en met 08/01/86 
 
 


De "Super Servant 4" wordt in de zomer van 1985 ingezet bij het vervoeren van 15 graan elevators, 17 transportbanden en 17 hoppers vanuit de haven van Reggiane - Italië, naar verschillende haven in Saudi Arabië

 

Om deze 15 graan elevators, 17 transportbanden en 17 hoppers af te leveren in Saudi Arabië maakt de "Super Servant 4" 2 reizen.

De havens in Saudi Arabië waar de elevators worden afgeleverd zijn Jeddah, Yaqnbu, Gizan, Damman en Al Jubail.

De "Super Servant 4" lag op 13 september 1985 ten anker op de rede van Tanjong Priok in afwachting van het laden van een rig of werkeiland met de naam McLean.

Bestemming Bombay – India. 

Na aankomst op de rede van Bombay – India werd de MacLean gelost  na een aantal dagen daar voor anker te hebben gelegen.

Vanuit Bombay – India werd koers gezet naar Mogadishu - Somalië.

Daar moesten 3 volledig afgeragte vissersboten (ontwikkelingshulp van Italië) geladen worden met bestemming Italië, om weer opgeknapt en vaarklaar gemaakt te worden.

Laden in de haven bleek riskant en besloten werd dit op de rede te doen. De deining was echter te zwaar en na een aantal pogingen moest men de operatie beëindigen.

In afwachting van nadere orders werd er koers gezet naar Djibouti waar de "Super Servant 4" in de baai voor anker ging.

Hierna kregen de "Super Servant 4" opdracht op te stomen naar Suez – Egypte om daar o.a. een werkschip van Saipem te laden met bestemming Ravenna – Italië.

Op 23 december 1985 ligt de  "Super Servant 4" in de haven van Ravenna – Italië.

In de haven van Ravenna – Italië werd de handel gelost en  zette de "Super Servant 4" koers naar Venetië – Italië.

1986

2 januari 1986 vertrok de "Super Servant 4" vanuit de haven van Ravenna – Italië naar de haven van Venetië – Italië.

Op 8 januari 1986 werd een deel van de bemanning in de haven van Venetië – Italië afgelost.

De "Super Servant 4" maakte in 1986 een reis van 15.000 mijl met het booreiland "Wah Hai 1" vanuit Hongkong naar Pascaquola – Verenigde Staten in de Golf van Mexico. Helaas geen datum bekend.


 
16 januari 1986 is de "Super Servant 4" in de haven van Venetië – Italië.

11 maart 1986 vertrekt de Super Servant 4" vanuit Suez met bestemming Yanbu - Saudi Arabië.

Juni 1986 wordt de "Super Servant 4" in de haven van Port St. Louis - Frankrijk, beladen met twee graanelevatoren met bestemming Damietta – Egypte.

In de zomer van 1986 lag de "Super Servant 4" op de rede van Juron – Singapore en werd een deel van de bemanning afgelost.

Vanuit Singapore zette de "Super Servant 4" koers naar de haven van Okpo – Zuid Korea.

Waar uiteindelijk na een korte/langere tijd 3 Super Servant's de "Super Servant 1", "Super Servant 3" en "Super Servant 4" lagen te wachten om beladen te worden met modules en materiaal voor het Bouri olieveld ter hoogte van de kust van Libië.

Op 19 oktober 1986 was uiteindelijk alles aan dek van de "Super Servant 4" geplaatst, en kon er koers worden gezet, via Singapore waar werd gebunkerd, naar Libië.

Donderdag 20 november 1986 arriveerde de "Super Servant 4" op de plaats van bestemming het Bouri oilfield. Op grote afstand, van het, in aanbouw zijnde, platform DP-4 ging de "Super Servant 4" voor anker in 170 meter diep water.

Ergens in de verte waren de contouren zichtbaar van het grote platform DP-4, in aanbouw, het kraanschip "Castoro Otto" en de "Super Servant 3".

Er kwam bericht dat de totale los operatie wel een dag of 40 kon gaan duren.

Na enige dagen arriveerde ook de "Super Servant 1" bij het Bouri oilfield.

De "Super Servant 3" was woensdag 3 december 1986 de eerste Wijsmuller boot die een module kon lossen.

Weer een paar dagen later kwam de "Super Servant 4" aan de beurt en werd de eerste module van dek gehesen. Dit gebeurde in het begin van de avond dus was het licht niet optimaal om de 1450 ton goed te kunnen zien.

8 december 1986 werd de volgende module, (nr. 7 uit de reeks, van de "Super Servant 4" gehesen.

Aan dek bevonden zich nog een helikopterdek en twee delen van de boortoren.

Het lossen van de lading aan boord van de "Super Servant 1", "Super Servant 3" en "Super Servant 4" lief veel vertraging op door het aanhoudende slechte weer, golven te hoog of te veel wind voor inzet van het kraanschip "Castoro Otto".

18 december 1986 werd besloten dat de resterende modules aan boord van de "Super Servant 3" en "Super Servant 4" te lossen en op te slaan op Malta.

Wanneer deze onderdelen dan op het Bouri DP-4 platform zouden komen was nog de vraag maar in ieder geval konden de "Super Servant 3" en "Super Servant 4" en het kraanschip "Castoro Otto" dan weg.

Dat nieuws kwam op geen beter moment want op die dag was juist de zwaarste storm van al die weken losgebroken. Windkracht 11 veroorzaakt door een forse depressie van 915 mbar. Golven van een meter of tien gaven de Middellandse zee een heel onvriendelijk uiterlijk.

Uiteindelijk vertrok pas op 23 december 1986 de "Castoro Otto", gesleept.

En moesten de "Super Servant 3" en "Super Servant 4" nog steeds wachten op toestemming om te vertrekken naar Malta.


Pas na 34 dagen kregen de "Super Servant 3" en "Super Servant 4" opdracht om vanuit het Bouri oilfield naar Malta te vertrekken. Waar ze op 25 december, 1e kerstdag, voor anker gingen.

Het voor anker liggen was echter van korte duur want door het toenemende slechte weer moesten de "Super Servant 3" en "Super Servant 4" weer anker op en gaande houden voor de kust.

Op 2e kerstdag konden de "Super Servant 3" en "Super Servant 4" afmeren in de haven van Marsaxlokk – Malta en werd begonnen om de resterende modules te lossen.

Na het lossen vertrok de "Super Servant 4" vanuit Marsaxlokk – Malta naar Amsterdam.

1987

Op woensdagavond 7 januari 1987 ging de "Super Servant 4" een mijl of 13 uit de kust van IJmuiden voor anker

Op 8 januari 1987 kwam de zwarte bende aan boord voor een uitgebreide inspectie en ging de "Super Servant 4" weer anker op en liep IJmuiden binnen.

In IJmuiden werd de "Super Servant 4" klaar gemaakt voor een reis met kranen vanuit Hanko – Finland.

25 januari 1987 is de "Super Servant 4" in de haven van Hanko – Finland.

5 februari 1987 vertrekt de "Super Servant 4" vanuit de haven van Hanko – Finland naar Norfolk – Verenigde Staten.

Omdat in het eerste gedeelte van de reis veel slecht weer was onder vonden werd besloten om de haven van Brest – Frankrijk aan te lopen voor inspectie van de zeevasten van de kranen.

Op 14 en 15 februari 1987 lag de "Super Servant 4" ten anker voor Brest – Frankrijk.

En lag de "Super Servant 4" in de haven van Brest vanaf 16 februari  1987 tot vertrek op 19 februari 1987.

Op 9 maart 1987 arriveerde de "Super Servant 4"  in Norfolk – Verenigde Staten.

Na lossing van de kranen op 16 maart 1987 vertrok de "Super Servant 4" naar Little Creek (US Navy)  Virginia Beach – Verenigde Staten om tijdelijk te worden opgelegd (dood schip en spanning van de wal).

18 Maart 1987 ging de hele bemanning met verlof behalve de 2e stuurman, de leerling-stuurman de  leerling werktuigkundige en de 2e werktuigkundige Ben Noordstrand.

De nieuwe bemanning kwam ’s avonds op 23 april 1987 aan boord en 25 april 1987 vertrok de "Super Servant 4" vanuit Little Creek (US Navy) Virginia Beach – Verenigde Staten naar Amsterdam.

15 mei 1987 arriveerde de "Super Servant 4" vanuit Norfolk - Verenigde Staten in IJmuiden en ging onderweg naar de ADM te Amsterdam voor een dokbeurt.

15 juli 1987 vertrok de "Super Servant 4" vanuit IJmuiden naar Hanko - Finland.

19 juli 1987 arriveerde de "Super Servant 4" vanuit IJmuiden in de haven van Hanko – Finland.

1988

1988 kwam de "Super Servant 4" in beheer bij Wijsmuller Ship Management B.V.

2 maart 1988 is de "Super Servant 4" in de haven van Amsterdam.

De "Super Servant 4" vertrok op 13 maart 1988 vanuit Amsterdam  naar de haven van Antwerpen – België.

Op 5 mei 1988 bevond de "Super Servant 4" zich in de haven van Bangkok – Thailand waar een deel van de bemanning werd afgelost.

1989

Ergens in de eerste helft van 1989 was de "Super Servant 4" in de haven van Port Arthur – Verenigde Staten waar een deel van de bemanning werd afgelost.

In de eerste helft van 1989 werd de "Super Servant 4" te Balbao - Panama beladen met het platform "Trident 12".

Via Los Angèles - Verenigde Staten, waar poot secties werden geladen, ging de reis naar Singapore waar de "Trident 12" werd gelost.

De "Super Servant 4" is in de maand juli 1989 op de rede van Singapore.

Eind augustus 1989 is de "Super Servant 4" in de haven van Saigon - Vietnam, bezig met het lossen van een drijvend hotel.

November 1989 werd de "Super Servant 4" op de rede van Singapore uitgerust met een Satcom installatie.

1990

10 juli 1990 is de "Super Servant 4" in de haven van Dubai - Verenigde Arabische Emiraten waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

18 augustus 1990 bevind de "Super Servant 4" zich in de Rode Zee onderweg naar de haven van Suez – Egypte.

6 december 1990 "Super Servant 4" bevind zich ten Noorden van de Azoren onderweg naar Chili.

Ergens in 1990 werd de "Super Servant 4" in de haven van Morgan City – Verenigde Staten beladen met 2 platforms met bestemming het Yombo Field te Congo. Helaas geen verdere gegevens of een datum.

De Jackets, waar de platforms op moesten worden geplaatst, werden door de "Mighty Servant 3" vanuit Mina Jebel Ali - Verenigde Arabische Emiraten vervoerd naar het  Yombo Field te Congo.

1991

14 februari 1991 vertrok de "Super Servant 4" vanuit de haven van Galveston - Verenigde Staten naar Warri – Nigeria.

19 maart 1991 vertrok de "Super Servant 4" vanuit Warri – Nigeria naar de haven van Port Gentil – Gabon.

21 maart 1991 arriveerde de "Super Servant 4" in de haven van Port Gentil – Gabon.

De "Super Servant 4" vertrok op 8 april 1991 vanuit de haven van Port Gentil – Gabon naar Italië.

7 mei 1991 vertrok de "Super Servant 4" vanuit de haven van Trieste – Italië naar de haven van Taranto – Italië.

Op 22 mei 1991 is de "Super Servant 4" in de haven van Taranto – Italië waar een deel van de bemanning werd afgelost.

Vanuit Taranto – Italië vertrekt de "Super Servant 4" naar Port Arthur – Verenigde Staten.

In de haven van Port Arthur – Verenigde Staten worden 3 oude marine sleepboten, bouwjaar 1943, geladen met bestemming Taiwan. De reis wordt gemaakt via het Panama kanaal.

De transportkosten van die sleepboten zal ongeveer 4 keer zo hoog zijn geweest als de verzekerde waarde.

2 juli 1991 begint de "Super Servant 4" het de passage van het Panama kanaal.

5 juli is de "Super Servant 4", na passage van het Panama kanaal in de haven van Balbao – Panama.

Begin augustus 1991 arriveerde de "Super Servant 4" in de haven van Kaoshiung – Taiwan.

3 augustus 1991 werd in de haven van Kaoshiung – Taiwan een deel van de bemanning afgelost.

De "Super Servant 4" bevond zich op 29 augustus 1991 600 mijl ten Oosten van Sri Lanka onderweg naar Bandar Abbas - Iran.

Op 9 september 1991 arriveert de "Super Servant 4" op de rede van Bandar Abbas - Iran.

Vanaf Bandar Abbas - Iran, vertrek de "Super Servant 4" naar Fujairah - Verenigde Arabische Emiraten, waar ze op 16 september 1991 arriveert.

In de haven van Fujairah - Verenigde Arabische Emiraten wordt de "Super Servant 4" beladen met de "USS Impervious (MSO 449)", "USS Leader"(MSO-490) en de "USS Adroit"(MSO-509) met bestemming Norfolk - Verenigde Staten.
Een reis waarvoor Wijsmuller Transport $ 2,095,000,-- betaald kreeg.

1 oktober 1991 is de "Super Servant 4" in of bij Abu Dhabi - Verenigde Arabische Emiraten. Waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

22 oktober 1991 passeerde de "Super Servant 4" onderweg naar Norfolk – Verenigde Staten het Suez kanaal.

De "Super Servant 4" arriveert op 14 november 1991 met haar lading in of bij de  haven van Norfolk – Verenigde Staten. Na aankomst wordt een deel van de bemanning afgelost.

De "Super Servant 4" is eind november 1991 onderweg vanuit de haven van Norfolk - Verenigde Staten, naar Brownsville – Texas - Verenigde Staten.

In 1991 werd de "Super Servant 4" te Morgan City – Verenigde Staten beladen met 2 Topsite Modules en installatiemateriaal bestemd voor het Yombo Field te Congo.

De Topsite Modules werden na aankomst geplaatst op de Jackets die eerder door de "Mighty Servant 3" waren aangevoerd. Het plaatsen van de Topsite Modules gebeurde door de kraanbak "Castoro 8" vanaf het dek van de "Super Servant 4".

1992

Begin februari 1992 ligt de "Super Servant 4" in afwachting van orders op de rede van Sharjah - Verenigde Arabische Emiraten.

Eind februari 1992 vertrekt de "Super Servant 4" vanaf de rede van Sharjah - Verenigde Arabische Emiraten, naar Japan om een reis te gaan maken in opdracht van Penta Ocean.

De "Super Servant 4" passeert op 8 maart 1992 Singapore, onderweg naar Japan.
Om baggermateriaal te laden van Penta Ocean met bestemming Colombo – Sri Lanka.

22 maart 1992 vertrok de "Super Servant 4" vanuit Japan, geladen met baggermateriaal, naar Colombo – Sri Lanka. Verwachte aankomst 4 april 1992.

Vanuit Colombo – Sri Lanka, vertrekt de "Super Servant 4" naar Hongkong waar de "Super Servant 4" op 22 april 1992 arriveerde.

Na aankomst in Hongkong gaat de "Super Servant 4" op 23 april 1992 het dok in.

Op 12 mei 1992 verlaat de "Super Servant 4" het dok in Hongkong.

26 mei 1992 wordt in de haven van Hongkong een deel van de bemanning afgelost.

16 september 1992 is de "Super Servant 4" in de haven van Kure – Japan.

21 september 1992 is de "Super Servant 4" weer onderweg naar Singapore.

12 oktober 1992 is de "Super Servant 4", vermoedelijk vanuit Singapore, onderweg naar Suez – Egypte.

29 oktober 1992 arriveerde de "Super Servant 4" in of nabij de haven van Suez – Egypte.

9 november 1992 is de "Super Servant 4" in de haven van Port Said – Egypte.

16 november 1992 is de "Super Servant 4" ten Noorden van Benghazi – Libië onderweg naar de haven van Valletta – Malta.

November 1992 wordt door de "Super Servant 4" gebunkerd in de haven van Valletta  - Malta en wordt een deel van de bemanning afgelost.

Nadat de "Super Servant 4" had gebunkerd ging ze, in afwachting van orders, nabij Malta voor anker.

25 november 1992 lag de "Super Servant 4" ten Zuiden van Sicilië – Italië voor anker in afwachting van orders.

Eind november zette de "Super Servant 4" vanaf haar ankerplaats ten zuiden van Sicilië – Italië koers naar Sebutal – Portugal.

Eind december 1992 begin 1993 werd de "Super Servant 4" te Sebutal, Portugal, beladen met twee Topside decks en toebehoren, door middel van de Roll-on methode. De Topsite decks zijn bestemd voor Angola.

1993

5 januari 1993 vertrok de "Super Servant 4" vanuit de haven van Sebutal – Portugal naar Angola.

En op 20 januari 1993 werd, Offshore Angola, het eerste deck "PAC-F4" van boord gehesen en geplaatst.

Waarna het tweede deck "COB-F1" op een andere locatie van boord werd gehesen, 30 januari 1993 was de "Super Servant 4" geheel gelost.

Na gelost te zijn vertrok de "Super Servant 4" op 31 januari 1993 weer vanaf Angola naar Portugal.

Februari 1993 wordt in de haven van Sebutal - Portugal, een mat supported Jack-up rig de "Matdrill" geladen met bestemming Chennai - India.

2 maart 1993 vertrok de "Super Servant 4" vanuit de haven van Sebutal – Portugal  naar India.

7 maart 1993 lag de "Super Servant 4" voor anker op de rede van Valletta – Malta.

11 maart 1993 arriveerde de "Super Servant 4" in de haven van Port Said – Egypte voor passage van het Suezkanaal.

13 maart 1993 vertrok de "Super Servant 4", na passage van het Suezkanaal, vanuit Suez – Egypte met bestemming de haven van Madras – India.

30 maart 1993 kwam de "Super Servant 4" ten anker op de rede van Madras – India.

1 april 1993 werd de "Super Servant 4" verkocht/overgedaan aan Super Servant 4 N.V. Willemstad - Nederlandse Antillen maar bleef in beheer bij Wijsmuller Transport B.V.

Begin april werd de "Matdrill" afgeleverd op de plaats van bestemming en vertrok de "Super Servant 4" naar de haven van Colombo – Sri Lanka voor bunkers.

De "Super Servant 4" arriveerde op 13 april 1993 in de haven van Colombo – Sri Lanka.

Nadat de "Super Servant 4" had gebunkerd werd op 14 april 1993 weer koers gezet naar de rede van Madras – India.

18 april  1993 arriveerde de "Super Servant 4" op de rede van Madras – India en ging ten anker.

Na een maand vertrok de "Super Servant 4" op 17 mei 1993 vanaf de rede van Madras – India en zette koers naar Singapore.

Juni 1993 wordt de Jack-up "Maersk Venture" door de "Super Servant 4" vanuit Dampier - Australië naar Singapore vervoerd.

Een bijzonderheid voor deze reis was dat de "Maersk Venture" schade had aan een van de poten. Er was een poot onder het vlak van het booreiland gebroken zodat de poot niet helemaal opgetrokken kon worden. En de reis werd gemaakt met een poot van het booreiland slepend door het water.

Augustus 1993 wordt de "Super Servant 4", in de havens van Portland en Los Angèles – Verenigde Staten, beladen met 2 verrijdbare havenkranen en 6 containerkranen op rubberwielen (RTGC's). Met bestemming Nancheng – China.

De containerkranen, elk met een gewicht van ca. 100 ton, werden via de achtersteven aan boord gereden. Speciale oprijplaten werden gebruikt om de ruimte te overbruggen tussen de kade en de "Super Servant 4".
 
Vanwege de hoge kade in de haven van Portland – Verenigde Staten, was de achtersteven van de "Super Servant 4" door ballasten zo hoog mogelijk gebracht, de schroeven staken deels uit het water tijdens het laden.

17 augustus 1993 was de "Super Servant 4" geheel beladen en vertrok vanuit de Verenigde Staten naar Nancheng – China.

Na aflevering van haar lading kranen zette de "Super Servant 4" vanuit China koers naar Singapore waar de "Super Servant 4" het dok inging.

Op 8 november 1993 vertrok de "Super Servant 4" vanuit de haven van Okpo – Zuid Korea naar het Bombay Highfield. De reis wordt gemaakt via Singapore.

Het blijkt dat de "Super Servant 3", "Super Servant 4", "Super Servant 5" en de "Mighty Servant 3" allemaal worden ingezet om modules etc. te transporteren vanuit Zuid Korea naar het Bombay Highfield ter hoogte van India.

23 november 1993 is de "Super Servant 4" in Singapore en wordt een deel van de bemanning afgelost.

Eind november 1993 worden de "Super Servant 3" en de "Super Servant 4" verwacht in het Bombay Highfield .

Vrijdag 17 december 1993 vond de definitieve scheiding plaats tussen de Wijsmuller groep en Wijsmuller Transport. Wijsmuller zal nog wel enige tijd de diverse "Servants" blijven bemannen maar de schepen gaan per 17 december samen met de vloot van Dock Express verder in de joint venture Dockwise.

1994

1 januari 1994 komt de "Super Servant 4" in beheer bij DOCKWISE N.V.

5 mei 1994 is de "Super Servant 4" in de haven van Puerto Plata - Dominicaanse Republiek.

13 juli 1994 passeert de "Super Servant 4" Haïti onderweg naar de haven van Fort Lauderdale – Verenigde Staten.

16 juli 1994 is de "Super Servant 4" in de haven van Fort Lauderdale – Verenigde Staten.

3 augustus 1994 is de "Super Servant 4" onderweg naar de haven van Freeport – Bahama's.

8 augustus 1994 is de "Super Servant 4" in de haven van Freeport – Bahama's.

20 november 1994 bevind de "Super Servant 4" zich ter hoogte van het eiland Timor onderweg naar Staat Bass Australië.

13 december 1994 is de de "Super Servant 4" onderweg naar Dampier – Australië.

1995

Per 1 januari 1995 maken ook de opvarenden van de zwaar transport schepen geen deel meer uit van Wijsmuller en gaan alle opvarenden over naar Dockwise.

2 januari 1995 bevind de "Super Servant 4" zich Noord West van Cochin – India onderweg naar Quatar.

26 januari 1995 is de "Super Servant 4" onderweg naar Singapore.

29 januari 1995 arriveert de "Super Servant 4" in Singapore bij een werf om met 30 meter te worden verlengd, waardoor haar laadvermogen zal toenemen tot 17.600 ton. Ook wordt de "Super Servant 4" geschikt gemaakt voor het transport van jachten.

11 april 1995 komt de "Super Servant 4" vanaf de werf in Singapore weer in de vaart.

10 augustus 1995 is de "Super Servant 4" in de haven van Port Everglades – Verenigde Staten waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

17 oktober 1995 is de "Super Servant 4" in de haven van Palma de Mallorca – Spanje waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

23 december 1995 is de "Super Servant 4" in de haven van Port Everglades – Verenigde Staten waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

1996

27 februari 1996 is de "Super Servant 4" in de haven van Lázaro Cárdenas – Mexico waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

20 mei 1996 is de "Super Servant 4" in de haven van Palma de Mallorca – Spanje waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

4 juli 1996 is de "Super Servant 4" in de haven van Taranto – Italië waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

21 juli 1996 arriveert de"Super Servant 4" op de Nieuwe Waterweg

11 oktober 1996 is de "Super Servant 4" in de haven van Palma – Canarische Eilanden waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

Omstreeks 23 november 1996 is de "Super Servant 4" in de haven van Palma de Mallorca – Spanje.

1997

13 januari 1997 is de "Super Servant 4" in de haven van La Palice – Frankrijk waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

Omstreeks 6 februari 1997 is de "Super Servant 4" in de haven van Port Everglades – Verenigde Staten.

18 maart 1997 is de "Super Servant 4" in de haven van Lázaro Cárdenas – Mexico waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

Omstreeks 1 september 1997 is de "Super Servant 4" in de haven van Palma de Mallorca – Spanje.

Omstreeks 15 oktober 1997 is de "Super Servant 4" weer of nog in de haven van Palma de Mallorca – Spanje.

1998

Omstreeks 16 januari 1998 arriveerde de "Super Servant 4" in de haven van La Pallice – Frankrijk.

Op 22 januari 1998 is de "Super Servant 4" nog in de haven van La Pallice – Frankrijk en wordt een deel van de bemanning afgelost.

29 maart 1998 is de "Super Servant 4" in de haven van Balboa – Panama en wordt een deel van de bemanning afgelost.

6 juli 1998 is de "Super Servant 4" in de haven van Toulon – Frankrijk en wordt een deel van de bemanning afgelost.

1999

4 april 1999 is de "Super Servant 4" in de haven van Port Everglades – Verenigde staten en wordt een deel van de bemanning afgelost.

14 augustus 1999 is de "Super Servant 4" in de haven van Palma de Mallorca – Spanje en wordt een deel van de bemanning afgelost.

28 augustus 1999 is de "Super Servant 4" in de haven van Toulon – Frankrijk en wordt een deel van de bemanning afgelost.

2000

18 februari 2000 is de "Super Servant 4" in de haven van Port Everglades – Verenigde staten en wordt een deel van de bemanning afgelost.

17 maart 2000 is de "Super Servant 4" in de haven van Fort Lauderdale – Verenigde staten en wordt een deel van de bemanning afgelost.

25 augustus 2000 is de "Super Servant 4" in de haven van Toulon – Frankrijk en wordt een deel van de bemanning afgelost.

18 december 2000 is de "Super Servant 4" in de haven van Rotterdam en wordt een deel van de bemanning afgelost.

2001

Geen gegevens.

2002

Geen gegevens.

2003

Geen gegevens.

2004

Februari 2004 wordt de "Super Servant 4" in Rotterdam beladen met een  sleepboot.

2005

Geen gegevens.

2006

Geen gegevens.

2007

17 juli 2007 worden er in de haven van Barcelona Spanje 8 jachten aan boord van de "Super Servant 4" gebracht. Hiervan is een filmpje te vinden op het internet

http://www.youtube.com/watch?v=NdQWxRInA5o

De "Super Servant 4" komt op 14 november 2007 in beheer van Dockwise Yacht Transport.

2008

27 januari 2008 leverde de "Super Servant 4", in de haven van Rivergate – Australië 38 jachten af. De jachten vertegenwoordigden een waarde van rond de 300 miljoen Australische dollars.
 
2009

eind februari 2009 werd de "Super Servant 4" gebruikt om de veerboot "Aremiti Ferry" die de verbinding onderhoud tussen Tahiti en Moorea te kunnen dokken.

De veerboot was te groot om te kunnen dokken in het aanwezige dok.

Gedurende 2 en een halve dag stond de veerboot op de "Super Servant 4" en werd in die tijd geverfd etc.

2010

Juni 2010 is de "Super Servant 4" bezig met het lossen van een paar dozijn jachten in Rhode Island.

Hiervan is op het internet een filmpje te zien.

http://www.youtube.com/watch?v=3M9XvQ3XGGE

16 september 2010 zijn op de rede van Istanboel het Turkse vrachtschip "Meziyet Ana" (1985 - 5.451 Brt.) en de "Super Servant 4" met elkaar in aanvaring gekomen.

De beide schepen zijn voor anker gegaan om de schade te onderzoeken.

Geen van beide schepen zou lekkage aan de aanvaring overgehouden hebben, en er zou geen sprake zijn van olievervuiling.
 
Tegen de "Super Servant 4" zou ter plaatse proces-verbaal opgemaakt zijn.
De "Super Servant 4" had een bemanning van 22 Oekraïners aan boord.

30 december 2010 vertrok de  "Super Servant 4" vanuit de haven van Rotterdam, beladen met de havensleepboot "Toulonais XVII" ex "Danimarca" van Kotug die was verkocht en het rivier passagiersschip "Amadeus Symphony", naar de haven van Fos – Frankrijk.

2011

De "Super Servant 4" arriveerde op 7 januari 2011 in de haven van Fos – Frankrijk.

2012

Geen gegevens.

2013

De "Super Servant 4" is op 16 oktober 2013 verkocht aan Shuttle Shipping N.V. uit Curaçao en komt in beheer bij Spliethof Transport B.V. Uit Amsterdam.

2014

De "Super Servant 4" wordt op 17 juni 2014 onder de vlag van Gibraltar gebracht.