Geschiedenis

<spanstyle="font-family: Tahoma;">Hierbij de geschiedenis van de "Super Servant 6" een geschiedenis die beslist niet compleet is maar met uw hulp kan alles wel compleet worden.

Heeft u aanvullende gegevens ? Mail ze even dan wordt de geschiedenis weer verder aangevuld.

De "Super Servant 6" wordt als "Dan Mover" op 25 oktober 1981 te water gelaten bij Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Nagasaki – Japan.

De "Dan Mover" wordt op 25 januari 1982 door Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Nagasaki – Japan opgeleverd aan Frigg Shipping Ltd. Nassau – Bahama's.

En komt in beheer bij de rederij J. Lauritzen A/S Kopenhagen – Denemarken.

Begin februari 1985 tekende Wijsmuller een contract met J. Lauritzen A/S in Kopenhagen voor de overname van twee zwaartransport schepen de "Dan Lifter" en de "Dan Mover".

19 april 1985 wordt de "Dan Mover" toegevoegd aan de vloot en gedoopt "Super Servant 6".

De "Super Servant 6" werd meteen na aankoop opgelegd in de haven van Orange – Texas - Verenigde Staten.

De "Super Servant 6" wordt in 1991 weer vaarklaar gemaakt en november 1991 werd door haar Modulaire lading vervoerd vanuit de Verenigde Staten naar Venezuela.

Begin 1992 besloten Wijsmuller en Dock Express Schipping een gezamenlijk bedrijf op te zetten tot het transporteren van en afleveren van jachten wereldwijd.

De nieuwe maatschappij kreeg de naam United Yacht Transport B.V. (UYT.) met haar kantoor in Fort Launderdale – Verenigde Staten.

In de eerste helft van februari 1992 is de "Super Servant 6" onderweg vanuit Curaçao naar Nederland

Februari 1992 wordt de "Super Servant 6" te IJmuiden omgebouwd tot dokschip voor het vervoer van jachten.

Op de "Super Servant 6" werden verhoogde zijkanten aangebracht over de gehele lengte van het ladingdek.

27 februari 1992 vertrekt de "Super Servant 6" vanuit IJmuiden naar de haven van Hull – Engeland.

10 maart 1992 vertrekt de "Super Servant 6" vanuit de haven van Hull – Engeland met een klein passagiersschip aan dek naar Marseille – Frankrijk.

Op 7 april 1992 wordt de "Super Servant 6" in Fort Lauderdale – Florida - Verenigde Staten beladen met jachten die in Toulon – Frankrijk afgeleverd moeten worden.

Ook werd begin april 1992, in Fort Lauderdale – Florida - Verenigde Staten, een deel van de bemanning afgelost.

Omstreeks 3 mei 1992 arriveert de "Super Servant 6" vanuit Fort Lauderdale – Florida - Verenigde Staten in de haven van Toulon – Frankrijk.

Op 6 mei 1992 vertrok de "Super Servant 6" weer vanuit de haven van Toulon – Frankrijk naar Port Everglades - Fort Lauderdale – Florida - Verenigde Staten.

De "Super Servant 6" passeerde op 24 mei 1992 de Bahama's onderweg naar Florida - Verenigde Staten.

Vanuit Port Everglades – Florida - Verenigde Staten vertrekt de "Super Servant 6" op 3 juni 1992 naar Toulon – Frankrijk.

Op 18 juni 1992 arriveerde de "Super Servant 6" in de haven van Toulon – Frankrijk.

Op 20 juni 1992 werd in de haven van Toulon – Frankrijk een deel van de bemanning afgelost.

23 juni 1992 vertrok de "Super Servant 6" vanuit de haven van Toulon – Frankrijk naar Port Everglades – Florida - Verenigde Staten.

Op 8 juli 1992 arriveerde de "Super Servant 6" in de haven van Toulon – Frankrijk.

Vanuit de haven van Toulon – Frankrijk zet de "Super Servant 6" weer koers naar de Verenigde Staten.

Vanuit de haven van Port Everglades – Florida - Verenigde Staten vertrekt de "Super Servant 6" weer naar Toulon - Frankrijk waar ze op 26 juli 1992 arriveerde.

2e helft September 1992 maakt de "Super Servant 6" beladen met 13 jachten in de haven van Toulon - Frankrijk een reis naar Port Everglades – Florida - Verenigde Staten waar de jachten weer aan het water werden toevertrouwd.

Begin oktober 1992  is de "Super Servant 6" vanuit Port Everglades – Florida - Verenigde Staten onderweg naar Palma de Mallorca – Spanje.

Oktober 1992 worden in de haven van Palma de Mallorca - Spanje 11 jachten geladen door de "Super Servant 6". 5 van de aan boord genomen jachten hadden de bestemming Saint Thomas - Maagdeneilanden.

Op 16 oktober 1992 arriveerde de "Super Servant 6" op de rede van St. Thomas – Maagdeneilanden.

Tijdens het wachten op de loods verdaagde de "Super Servant 6" aan lager wal en stootte met het achterschip waarbij de "Super Servant 6" schade opliep aan haar bakboord schroef en roer.

Na het lossen van de 5 voor St. Thomas bestemde jachten kon de schade worden opgenomen. Om de reis te kunnen vervolgen moest het bakboord roer verwijderd worden.

Met een tijdelijk certificaat vervolgde de "Super Servant 6" haar reis naar Port Everglades – Florida – Verenigde Staten.

Op 4 november 1992 arriveerde de "Super Servant 6" in de haven van Port Everglades – Florida – Verenigde Staten. Waar de resterende 6 jachten werden gelost.

Op 18 november 1992 bevond de "Super Servant 6" zich ten Zuiden van de Azoren onderweg naar de haven van Ceuta - Spanje, voor bunkers.

22 november 1992 vervolgde de "Super Servant 6" vanuit de haven van Ceuta - Spanje haar reis naar Palma de Mallorca - Spanje.

24 november 1992 arriveerde de "Super Servant 6" in de haven van Palma de Mallorca – Spanje.

Waar 8 jachten aan boord werden genomen, 4 met bestemming Saint Thomas - Maagdeneilanden, en 4 met bestemming Fort Lauderdale – Florida - Verenigde Staten.

Op 29 november 1992 vertrok de "Super Servant 6" vanuit de haven van Palma de Mallorca - Spanje, met als eerste bestemming de haven van Ceuta - Spanje voor bunkers en daarna zal koers worden gezet naar Saint Thomas op de Maagdeneilanden waar ze 4 jachten zal afleveren.

Hierna lag de "Super Servant 6" met kerst en oud & nieuw ten anker voor Fort Lauderdale, waarbij op oudejaarsavond een reddingsactie werd uitgevoerd omdat er een speedboot met 2 opvarende in problemen was gekomen.

1993

Op 21 januari 1993 vertrok de "Super Servant 6" vanuit Port Everglades – Florida – Verenigde Staten naar Vera Cruz – Mexico.

Op 1 februari 1993 vertrok de "Super Servant 6" met 2 binnenvaartschepen vanuit Vera Cruz naar Cuxhaven - Duitsland.

17 februari 1993 arriveerde de "Super Servant 6" in de haven van Cuxhaven – Duitsland.

Na lossing in Cuxhaven is de "Super Servant 6" naar IJmuiden gevaren voor het plaatsen van de blauwe zijwanden.

22 februari 1993 arriveerde de "Super Servant 6" vanuit Duitsland in de haven van Rotterdam bij Verolme voor een dokbeurt en werden de separatoren vervangen.

15 maart 1993 vertrok de "Super Servant 6" vanuit IJmuiden naar St. Thomas – Maagden Eilanden.

7 april arriveerde de "Super Servant 6" vanuit St. Thomas – Maagden Eilanden in de haven van Fort Lauderdale – Florida - Verenigde Staten.

2 mei 1993 vertrok de "Super Servant 6" vanuit de haven van Toulon – Frankrijk naar Port Everglades – Florida - Verenigde Staten.

1 juli 1993 is de "Super Servant 6" vanuit ??? onderweg naar Palma de Mallorca – Spanje.

19 juli 1993 is de "Super Servant 6" vanuit Palma de Mallorca – Spanje onderweg naar Cagliari – Italië.

22 juli 1993 vertrekt de "Super Servant 6" vanuit de haven van Cagliari – Italië naar Antwerpen – België.

De "Super Servant 6" arriveerde op 29 juli 1993 in de haven van Antwerpen – België.

23 augustus 1993 ligt de "Super Servant 6", in afwachting van orders, in de haven van Antwerpen – België.

In de tweede helft van september 1993 is de "Super Servant 6" onderweg vanuit Palma de Mallorca – Spanje naar Port Everglades – Florida - Verenigde Staten, beladen met jachten.

3 oktober 1993 arriveerde de "Super Servant 6" in de haven van St. James – ???

Midden oktober 1993 is de "Super Servant 6" onderweg naar Palma de Mallorca – Spanje.

9 november 1993 arriveerde de "Super Servant 6" vanuit Palma de Mallorca – Spanje in de haven van Port Everglades – Florida - Verenigde Staten, beladen met jachten.

22 november 1993 is de "Super Servant 6" onderweg naar Palma de Mallorca – Spanje vanuit de haven van St. Thomas – Maagden Eilanden.

30 november arriveerde de "Super Servant 6" in de haven van Palma de Mallorca – Spanje beladen met jachten.

De "Super Servant 6" bevind zich op 6 december 1993 ten Oosten van Madeira – Portugal onderweg naar St. Thomas - Maagden eilanden.

Vrijdag 17 december 1993 vond de definitieve scheiding plaats tussen de Wijsmuller groep en Wijsmuller Transport.

Wijsmuller zal nog wel enige tijd de "Super Servant 6" blijven bemannen maar de "Super Servant 6" gaat per 17 december samen met de vloot van Dock Express verder in de joint venture Dockwise.

26 december 1993 is de "Super Servant 6" vanuit St. Thomas – Maagden Eilanden-12-1993 onderweg naar Port Everglades – Florida - Verenigde Staten.

1994

5 januari 1994 arriveerde de "Super Servant 6" in de haven van Port Everglades – Florida - Verenigde Staten.

De "Super Servant 6" passeert beladen met 6 jachten op 27 januari 1994 komende van Port Everglades – Florida - Verenigde Staten het Panamakanaal, waarvoor $ 21.116,55 aan kanaalkosten moest worden betaald. De "Super Servant 6" was  onderweg naar de havens van Acapulco - Mexico en Papeete – Tahiti.

14 februari 1994 lag de "Super Servant 6" in de haven van Papeete – Tahiti.

2 maart 1994 lag de "Super Servant 6" in de haven van Lázaro Cárdenas – Mexico.

Begin april 1994 is de "Super Servant 6" onderweg naar Palma de Mallorca – Spanje.

17 april 1994 passeerde de "Super Servant 6" Gibraltar onderweg naar St Thomas – Maagden Eilanden.

Op 17 mei 1994 is de "Super Servant 6" ter hoogte van de Westerschelde.

Op 30 mei 1994 is de "Super Servant 6" op 180 mijl Noord Oost van Madeira onderweg naar Port Everglades – Florida - Verenigde Staten.

26 juni 1994 ligt de "Super Servant 6" in de haven van Palma de Mallorca – Spanje.

16 juli 1994 ligt de "Super Servant 6" in de haven van Port Everglades – Florida - Verenigde Staten.

Op 10 september 1994 is de "Super Servant 6" in de haven van Palma de Mallorca – Spanje, waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

12 oktober 1994 is de "Super Servant 6" onderweg naar Palma de Mallorca – Spanje.

23 oktober 1994 is de "Super Servant 6" onderweg vanuit Palma de Mallorca – Spanje naar Port Everglades – Florida - Verenigde Staten.

6 november 1994 is de "Super Servant 6" in Port Everglades – Florida - Verenigde Staten, waar een deel van de bemanning wordt afgelost.

23 november 1994 is de "Super Servant 6" onderweg naar Palma de Mallorca – Spanje.

Eind 1994 worden de "Super Servant 6" en "Super Servant 5" verkocht en begin 1995 opgeleverd aan hun nieuwe eigenaar, de naam van de "Super Servant 6" wordt "Banda Sea" met als thuishaven Singapore.

Door de nieuwe eigenaar worden de "Banda Sea" en de "Bali Sea" verlengd tot een lengte van 175,4/164,5 meter en uitgerust met 26 special gebouwde barges.

De nieuwe eigenaar is de Gulf South Shipping Pte Ltd. uit Singapore.
 
Het beheer wordt gedaan door LMS Shipmanagement Inc. Mobile. Alabama – Verenigde Staten.

De "Banda Sea" wordt samen met de "Bali Sea" vanaf december 1995 ingezet, op grond van een lange termijn contract, voor het vervoer van materiaal bestemd voor een grote operatie op gebied van de mijnbouw in Irian Jaya - Indonesië, vanuit verschillende havens in het Zuid Pacifische gebied.
                                                              
In maart 2000 worden de "Banda Sea" en de "Bali Sea" aangekocht door C.G. Railway INC. die de "Banda Zee" en de "Bali Sea" laat verbouwen tot RO-RO schepen, om een alternatieve vervoerswijze tussen de Verenigde Staten, Canada en Zuid-Mexico op te zetten. De "Banda Zee" en de "Bali Sea" vervoeren treinwagons tussen divers havens.

2006 wordt de "Banda Sea" voorzien van een tweede dek zodat haar capaciteit werd vergroot tot 120 wagons.